fredag 26 september 2008

vanligt och mindre vanligt

Kom på att det kanske lät konstigt när jag skrev att fru Svensson dy skulle bli gravid på det vanliga sättet. Inser att det kanske inte är det vanligaste sättet av alla, men vad som är vanligt för en kan vara ovanligt för en annan. I min värld är det vanliga sättet att bli gravid på att man använder sig av en donator och gör en insemination. Det är så planen ser ut.

Det ovanliga för mig är att det inte är jag som ska bli gravid. Planen är att jag ska bli mamma åt vårt barn ändå. Ett för mig nytt perspektiv. Jag vet inte hur det kommer kännas när vi väl är där, men just nu är jag grymt glad att möjligheten finns. Jag tror och hoppas att det kommer gå bra, att det kommer kännas rätt, att jag kommer känna mig som en självklar mamma till barnet trots att det inte kommer via min kropp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att ni börjat skriva om era tankar och er resa! Det är kul att ta del av andra som är i samma sits!