lördag 27 september 2008

bok och länktips?

Jag vill veta mer om hur andra har tänkt och känt om att vara den ickefödande mamman. Tips om böcker, artiklar, forum, bloggar och annat vore väldigt välkommet.

Egentligen har jag en del ickebiologiska/ickefödande mammor i min omgivning, men jag är inte riktigt redo att börja prata med dem. Just nu vill jag få vara en anonym blivande mamma som kan ta del av all info på lite distans. Känner att jag vill ta lite i taget. En fundering i taget räcker, jag fixar inte att försöka tänka på allt på en gång och jag fixar absolut inte att tänka särskilt problemorienterat. Jag vill veta och samtidigt vill jag kunna filtrera och välja vad jag tar in. Det är svårt. Svårt att värja sig.

Just idag jag nog mest ute efter de lyckliga historierna, jag behöver få höra att det kan gå alldeles fantastiskt bra. Är inte så naiv att jag inte ser det andra, men behöver skjuta det ifrån mig ett tag till.

Inga kommentarer: