lördag 27 september 2008

googlar på medmamma

Tänkte att jag skulle försöka se om jag kunde hitta några bloggar av kvinnor som är eller ska bli den andra sortens mammor, de som inte har fött barnet. Inser att jag inte vet vad jag ska söka efter, vilka ord som används. Testade först att googla på medmamma, fick då bara upp en massa träffar på med mamma, google särskrev alltså min sökning för att kunna hitta några svar. Konstigt, man borde få träffar på medmamma tycker jag, även om jag inte gillar ordet. Testade sen med ickefödande mamma och ickebiologisk mamma, det senare fick absolut flest träffar, men ändå inte särskilt många.

Undrar om det finns ett ord jag inte vet om, ett begrepp som jag har missat eller om det är så att det verkligen skrivs väldigt lite om den andra mamman. Inser att vi kanske inte är jättemånga, men ändå, jag är ju långt ifrån ensam, de senaste åren har det trots allt varit babyboom bland en massa flatpar. Var finns berättelserna?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror det flesta berättelser som finns är de som media har skrivit. Intervjuer med Victoria Svensson och Lotta Bromé...typ... Kanske är det fortfarande så pass nytt...det änns inte som om det är så änge sedan som det blev "offentligt" att heterosexuella par kan ha svårt att bli gravida och det känns inte som om de berättelserna har funnits i så många år....så jag tror att de homosexuella berättelserna om att skaffa barn är på G. Kanske är det så att ni är med och banar väg?