fredag 10 oktober 2008

jag läser och njuter

Så är det faktiskt, boken är inte läskig. Även om en del funderingar, tankar och erfarenheter är svåra så är det inte så farligt som jag hade inbillat mig. Istället njuter jag av ord på funderingar jag både har och inte har. Läser en text av någon som har försökt länge utan resultat och som senare upplever att hennes fru lyckas på första försöket, tankar om ord, benämningar, sociala konstruktioner och samhälleliga reaktioner. Tankar jag behöver för att komma vidare. Tankar jag insuper och känner på, vissa spottas ut, andra går rundgång i skallen och byggs på och mals ned av andra tankar.

Lägesrapporten blir alltså: Bok, brasa och vin var en välbehövlig kombo, jag har många sidor kvar och ser fram emot fler tankar och idéer. Stereon spelar vinylskivor jag köpte på åttiotalet, min fru är ute med sina vänner och jag njuter ensamheten, njuter av att ett eller tre glas vin är helt ointressant eftersom det inte är jag som ska bli gravid, jag till och med tjuvröker med gott samvete. Katterna solar sig i värmen framför brasan, Bobban sjunger både Redemption Song och knarkromantik och jag filosoferar på alla plan på en gång, fast jag klarar mig utmärkt utan själva knarkandet.

Inga kommentarer: