fredag 10 oktober 2008

jag jobbar hemma men läser

Jobbar hemma just nu, ska snart åka in till jobbet. Boken drar i mig, det går inte att jobba hemma samtidigt som boken ligger där och vill bli läst. Skiter i jobbet en stund och läser introt och början på första kapitlet. Jag känner igen mig. Det är skönt och det är skitläskigt.

Måste jobba, har inte tid att läsa boken som vill bli läst. Eftersom jag har hittat så lite att läsa om just såna som mig och min blivande roll som ickebiologisk mamma så har jag svårt att slita mig. Jag vill veta och jag vill inte veta. Vill ta reda på hur jag själv känner, men vill inte krysta fram känslor som inte finns. Måste slita mig, måste jobba.

Men ikväll, då! Då har jag en dejt med mig själv och boken. Brasa, ett glas vin, bok och jag. Det blir nog bra, jag behöver det.

Inga kommentarer: