tisdag 11 november 2008

två av tre vet inte

Limbo. Vet inte. På det första testet fick vi ett svagt svagt streck, ett streck som nu när det är torkat är ett inte alls så svagt utan ganska starkt men intorkat streck. På det andra ingenting. På det tredje ett om möjligt ännu svagare streck än på det första, men helt tomt är det inte. Bara nästan.

Något har det varit, det blir inte streck utan att ett befruktat embryo delar sig och fäster, men det finns ingenting som säger om det sitter kvar eller om embryot har gett upp.

Plågsam väntan, ska det svaga svaga bli starkare, eller ska det försvinna helt. Vänta och se är nog receptet. Tålamod är inte min bästa gren.

6 kommentarer:

Uniflora sa...

OJ! OJ! Vad jag missat saker när jag vart ute o rest. Jag håller mina tummar så hårt att de vitnar. Jag hoppas hoppas hoppas att strecket kommer starkt!

Stor kram

Anonym sa...

jisses! Spännande! Jag håller tummarna för ett kanonstarkt pluss för allt vad jag är värd
Kramar

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Får man vara fräck och fråga på vilken dag efter ägglossning ni får de här gryma spökstrecken?

Av egen högst ringa erfarenhet, så har spökstreck alltid betytt graviditet. Jag tänker att om det är väldigt tidigt så kan hormonnivåerna vara olika mycket utspädda och därför inte synas varje gång.

Anonym sa...

Typ elva dagar efter, tror vi.

Fru Svensson d y

Kattmamman (a.k.a. Bridz) sa...

Då är det för tidigt att säga någor med någon som helst säkerhet. Jag känner inte till någon som fått säkra plus så tidigt (vilket inte betyder att det inte går, bara att jag inte kommer på någon som fått plus så tidigt)

Men då håller vi tummarna ett tag till, och så får ni fortsätta testa!

Anonym sa...

grymma väntan....

Kom igen nu spökstrecket!